Празник без тютюнев дим

Вчера ми беше празник, защото отпразнувах 10 години без тютюнев дим.
Не искам да се хваля, но се отказах от раз, след което никога не съм посягал отново към цигарите. И сега според специалистите би трябвало дробовете ми да са напълно изчистени от никотин, катран и прочие отрови.
От едно друго нещо обаче едва ли някога ще се очистя.
Става въпрос за пушека в главите, който не е следствие, ами причина някогашното хлапе да посегне към цигарената отрова. Тук вкупом ще възкликнете "хайде, хайде, келеме с келеме, друг ти е виновен сега, че си бил глупав и си се тровил". Да, може да сме били наистина глупави, но пък и обществото беше жестоко и безскрупулно. Защото продажбата на цигари на малолетни и непълнолетни си беше в реда на нещата, търговците не се свеняха да ни продават отровата под път и над път, а редом с цигарите вървеше разбира се и алкохолът, тонове и тонове долнокачествен алкохол. Същите новоизлюпени търговци и социални регулатори доставиха и дрогата, и чалгата, и всичките други субстанции, унищожили бъдещето не само на групата "келемета", пушещи скришом цигари, но и въобще всички надежди за изграждане на нормално и модерно общество. И виждате ли сега докъде я докарахме? Народът загива - физически, психически, интелектуално, всякак.
Наистина, десет години ми трябваха да се отърва от катрана на цигарите, но колко ли още ще нося отровите, натрупали се в гърдите ми благодарение на тежката промишленост в родния ми град, които дори и понастоящем води в класацията за най-замърсен европейски град? И колко още години ще са ни нужни, за да се отървем от всичките други отрови на прехода и да изградим демократично общество? Колко още време ще ни трябва, за да се отървем от пушека в главите си, който ни пречи да погледнем обективно истинските болести на обществото и дори ни кара да създаваме нови и нови заболявания, да си кривим душата с измислени доводи в полза на вредителите, да защитаваме интересите на търгашите вместо здравето на хората?
Сигурен съм, че и от това можем да се откажем единствено с кураж и добра воля, веднъж за винаги.
Така че нека да празнуваме заедно - бъдете здрави и спрете отровите!

















...
...

Коментари

  1. Честито в такъв случай. Аз никога не съм пушил и си падам малко тютюнев нацист, но моите родители и двамата пушеха (сега ги оказаха, ама на стари години) та знам горе-долу какво е.

    ОтговорИзтриване

Публикуване на коментар