РАДИО БУЛГАРИСТАН

Доставчикът ми на интернет/телевизия/телефон (стационарен и мобилен) - френската компания FREE - пуска редовно различни услуги, безплатни при това, от които съм прилично доволен. Така например сега е възможно клиентите (и не само) да предлагат всякакви уеб радиостанции за включване към букета на доставчика, след което въпросните радиостанции могат да се слушат директно през телевизора. 
Вчера погледнах да видя какви български радиа са включени благодарение на вещата намеса на живущите във Франция българи и... хич не се изненадах. Имената на станциите (общо пет на брой) не ми говореха много, макар че частиците "фолк" и "балкан" дават достатъчно индикации за общата тенденция, мотивация и ориентация. Щракнах за по няколко секунди на всяко радио и въздъхнах с облекчение, дочувайки омразната ми до смърт чалга - България и българите (емигранти и всички) вървим все така на изток и надолу в културно и социално отношение. По мои сметки би трябвало да сме го докарали нейде до източната граница на Иран... По-брутален турбо фолк от този, който заструя от телевизора ми чрез българските станции, не съм чувал дори и в арабския свят!
Казах си, че май сам съм си виновен... Ако бях предложил поне едно читаво радио, представителната извадка от станции нямаше сега да е толкова непредставителна за чувството ми за национална принадлежност.
Седнах и попълних онлайн формуляра, предложих едно радио.
Може би и с всичко българско е така - докато умните се наумуват, простаците маат гюбеци до тотално развинтване на дирниците. И след това се чудим защо обществото ни приема именно такава форма на тресящ се дирник.
...

Коментари